Avatar Gaming et gået fra er være out til in

Af:admin 24 dage siden i Spilnyheder      

Vores liv er konstant i udvikling og det samme gælder spil industrien, og der er mange spil der har gjort forsøg på at skabe noget nyt og revolutionerende.

Vores liv er konstant i udvikling og det samme gælder spil industrien, og der er mange spil der har gjort forsøg på at skabe noget nyt og revolutionerende. Der er i de fleste gameres øjne mange forskellige spil, der har haft en revolutionerende indvirkning på spilindustrien. Her er nogle bud på hvordan spil industrien rigtig tog fart, lang tid før der var noget der hed E-sport.

Udviklingen

Det hele startede mange år siden, lang tid før at der blev afholdt store konkurrencer som blev vist i tv’et i hele verden. I dag ser du gerne rigtig mange børn der spiller computer og anser sig selv som gamere, men du skal ikke mere end 15 år tilbage, før at det langt fra var tilfældet og hvor det var negativt at være en nørd. Nu til dags har det ændret sig markant, og Astralis’ fremdrift har specielt hjulpet på det syn der er på gamere og har været på gamere.

For 15 år siden var spil meget mere simple end nogle af dem du ser på din eller dine børns computerskærm nu til dag, og udviklingen af disse har også været enorm siden deres forløbere udkom. Nogle af de spil der nu til dags er nogle af verdens største inden for deres genre, men også i det hele taget, startede ud som kun et skelet af hvad de er nu, og blev set meget ned på af dem der ikke spillede computer.

En uventet revolution i genren

Der har gennem tidernes løb været et uendeligt antal af spil, men der har ikke været nogen der har påvirket spil industrien og revolutioneret den som Blizzard har gjort med sin Warcraft serie. I 1994 udkom Warcraft 1, som blev et kæmpe hit iblandt gamere, siden udkom Warcraft 2 i 1994, og Warcraft 3 i 2002. Disse 3 Warcraft spil skabte en stor fanbase, og det fik Blizzard til at arbejde på et projekt som skulle skabe en Warcraft verden, et projekt som alle gamere kender som World of Warcraft. Blizzard valgte at videreudvikle deres verden, ved at gøre deres strategispil om til en inddragende verden i form at et ”Roleplaying game”, andre valgte dog at tage deres strategispil i en anden retning, og frem poppede også mere familievenlige spil som Cities Skyline.

World of Warcraft udkom I en tid, hvor spil stadig skulle købes i butikkerne og installeres med en CD. Blizzard havde totalt undervurderet hvor stor en fanskare de havde skabt sig med deres 3 forgængere i Warcraft serien, og der endte faktisk med at blive solgt alle de kopier der var lavet til 2 måneder i løbet af den første uge, og fik hurtigt et stort antal spillere, faktisk hele 12 millioner månedlige betalende allerede i 2010. Det skyldes at World of Warcraft bragte noget nyt til feltet, gav spillerne mulighed for at udvikle deres karakter i denne fantastiske verden, men også for at gøre det sammen med venner. Dette var da det første spil i denne genre der brød barrierer, og fik personer der aldrig have gamet til at investerer i en computer og tjekke internetpriser, så de kunne spille med da det krævede konstant internetforbindelse.

Spillet på alles læber

Counter Strike udkom for første gang i 2000, og er i dag det mest kendte spil i verden, og det skyldes hovedsageligt at det var et af de første rigtige E-sportspil. Counter Strike revolutionerede ikke en genre eller spil industrien på samme måde som World of Warcraft, men i stedet den måde vi spillede spil på. Counter Strike bragte konkurrence i højsædet, og skabte sammenhold der drev konkurrencer der senere har gjort at hold som Astralis kan blive set på Tv-skærmene hjemme i stuen. Den teknologiske udvikling har ikke kun bragt disse store spilverdner frem i lyset, men også meget mere teknologi som du kan læse mere om på IOT – Internet of Things.


Partnerlinks: Danske Spil  •  IT-Artikler.dk  •  Download.dk - Spil  •  Gamespot